IKEA stworzyła wersję katalogu dla ultraortodoksyjnych Żydów. Podobnie jak w gazetach, na stronach internetowych i w innych mediach skierowanych do tej grupy, w katalogu nie ma wizerunków kobiet.
W katalogu zaprezentowano talerze na chałkę, szafy z czarno-białymi ubraniami, póki na książki z egzemplarzami Talmudu oraz szabasowe świeczki.
W sfotografowanych wnętrzach widzimy ortodoksyjnego Żyda oraz dwóch chłopców. Na żadnej stronie nie towarzyszy im matka, siostra, córka.
Katalog jest dystrybuowany wyłącznie wśród ultraortodoksyjnych mieszkańców Izraela. W środę napisał o nim dziennik Jediot Aronot.
IKEA ma trzy sklepy w Izraelu. Znajdujące się tam restauracje sprzedają koszerne potrawy. Wszystkie są zamykane w Szabat i święta żydowskie. Katalog to odpowiedź na społeczne zapotrzebowanie, czyli informacje uzyskane od klientów sklepu.
W Izraelu 11 procent mieszkańców – spośród 8,5 mln – deklaruje przynależność do grupy ultraortodoksyjnej.