PepsiCo chce kupić SodaStream za 3,2 miliarda dolarów

Amerykański gigant chce przejąć izraelską firmę w styczniu. Transakcja, której wartość wynosi 3,2 miliarda dolarów, musi zostać zatwierdzona przez akcjonariuszy SodaStream.

PepsiCo produkuje napoje i przekąski. SodaStream wytwarza urządzenia do domowej produkcji napojów gazowanych oraz… alkoholi. “PepsiCo i SodaStream to inspirujące połączenie” – uważa Indra Nooyi, szefowa PepsiCo. Jej zdaniem produkty izraelskiej firmy są dobrej jakości. SodaStream dba też o zmniejszanie ilości generowanych odpadów. “To zgodne z filozofią PepsiCo, polegającą na tworzeniu bardziej pożywnych produktów przy jednoczesnym ograniczeniu naszego wpływu na środowisko” – dodała Nooyi.

Dzięki przejęciu SodaStream, PepsiCo trafi ze swoją ofertą do klientów nie tylko w sklepach, ale i w ich domach, co jest szczególnie istotne, gdy coraz więcej osób robi zakupy przez Internet.

“Dzisiejszy dzień jest ważnym krokiem dla SodaStream” – powiedział Daniel Birnbaum, dyrektor generalny izraelskiej firmy. “To potwierdza naszą misję dostarczania konsumentom na całym świecie zdrowych, wygodnych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań”.

SodaStream produkowała swoje urządzenia w fabryce na Zachodnim Brzegu, zatrudniając głównie Palestyńczyków. W 2014 r. ogłoszono zamknięcie tej fabryki i przeniesienie produkcji do południowego Izraela z powodu międzynarodowej presji ze strony ruchu BDS, dążącego do bojkotu produktów i usług izraelskich. Pracę straciło wtedy około 500 Palestyńczyków.

Obecnie fabryka funkcjonuje w parku przemysłowym Idan Hanegev, a jedna-trzecia jej pracowników to beduińscy Arabowie.